ETA-aandeel

 

Verbintenissen

Innoveren voor de gezondheid van de gevoelige huid met respect voor de natuur

Ons merk, Eau Thermale Avène, is een merk van Pierre Fabre Dermo-Cosmetics dat het hoogste niveau van de For Life referentie heeft behaald voor zijn MVO-aanpak (score van 81,5). Als stakeholder en speler in dit proces zorgen wij ervoor dat duurzame ontwikkeling centraal staat in onze acties. Wij streven naar voortdurende verbetering.
Op die manier zorgen we ervoor dat we vandaag handelen om morgen nog een stapje verder te gaan. Ontdek onze acties en ons engagement.

AV_institutional_visual_children 577x577
ETA-aandeel

Voor een gekalmeerde huid en leven

  • Eczeem, psoriasis, na kanker, 300 patiënten vinden elke dag kalmte in het kuuroord van Avène
  • Kalmerend water: meer dan 150 wetenschappelijke en klinische studies.
  • Innovatieve postbiotische actieve bestanddelen afkomstig van de microflora van het thermale water van Avène, ontwikkeld door onze onderzoekers en experts in watermicrobiologie.
  • Een doeltreffendheid versterkt door innovatieve dermatologische actieve bestanddelen (meer dan 50 patenten).

Lees meer

ETA-aandeel

Hooge doeltreffendheid zonder in te boeten op veiligheid en tolerantie

  • 100% van de producten werden geformuleerd met het juiste aantal ingrediënten, gekozen voor hun veiligheid en doeltreffendheid.
  • 0% bewaarmiddelen en parfum om het risico op overgevoeligheid te verminderen en het microbioom van de huid te respecteren volgens de steriele cosmetica.
  •  Non-allergeniciteit*, tolerantie- en effectiviteitstests onder dermatologische controle.

*Producten ontwikkeld om het risico op allergische reacties tot een minimum te beperken

Lees meer

AV_efficacite-securite-pilier_brand-website_the-brand_ratio-4-3 577x577
AV_engagement_dermato_patients_pilier_brand-website_the-brand_ratio-4-3 577x577
ETA-aandeel

Met een engagement om de dermatologie vooruit te helpen
en de levenskwaliteit van de gevoelige huid te verbeteren

  • Samenwerking, permanente ondersteuning en opleiding voor professionals uit de gezondheidszorg.
  • Partnerschappen met patiëntenorganisaties: ondersteuning, onderwijs, hulpverlening.

Lees meer

ETA-aandeel

Met een engagement om het milieu te beschermen
en de bronnen van Avène-les-bains

  • De thermale bron van Avène ontspringt op natuurlijke wijze met een constante samenstelling, temperatuur en debiet.
  • Gemiddeld 40 000 controles per jaar om de kwaliteit van het thermaal water van Avène te garanderen.
  • Opstelling van een duurzaam beheersplan voor het impluvium in samenwerking met de plaatselijke spelers.

Lees meer

AV_protection-env-avene_brand-website_the-brand_ratio-4-3 577x577
AV_prod-responsable-pilier_brand-website_the-brand_ratio-4-3 577x577
ETA-aandeel

Verantwoorde ontwikkeling en productie, een aanpak van voortdurende verbetering

  • Lokale Franse productie, in een productie-eenheid die ISO 14 001 gecertificeerd is voor haar milieubeheer, rechtstreeks verbonden met de bron voor een beschermd, zuiver en intact thermaal water van Avène. 
  • Verminderde impact van formules: niet-ecotoxische zonnefilters*, 90% van de afspoelbare formules zijn biologisch afbreekbaar**. Vanaf 2021 zal 100% van de nieuwe afspoelbare en niet-afspoelbare hygiëneproducten een ecologisch ontwerp hebben.
  • 93% van onze verpakking is recycleerbaar. Tegen 2025 zullen ze 100% recycleerbaar of herbruikbaar zijn.***

 *Tests uitgevoerd op enkele soorten koraal en plankton die representatief zijn voor de mariene biodiversiteit

**OESO 301B test, met uitzondering van specifieke producten

*** Volgens de Franse sorteerregels en recyclingkanalen

Lees meer

ETA-aandeel

Met een engagement voor het herstel van mariene ecosystemen in Indonesië*

Tegen 2021 :

  • Meer dan 10.300 koralen zullen worden getransplanteerd.
  • 6.000 mangrovebomen zullen worden herplant om de kustlijn tegen erosie te beschermen.
  • 81 ton plastic zal worden ingezameld en gerecycleerd.

*In Bali (Pejarakan) - in samenwerking met het PUR-project

Lees meer

AV_preservation-marine-pilier_brand-website_the-brand_ratio-4-3 577x577
Terug naar boven